Marka Oluşturma ve Yönetimi
Marka Oluşturma ve Yönetimi
Marka Nedir?
Marka, bir işletmenin mal ve/veya hizmetlerini bir başka işletmenin mal ve/veya hizmetlerinden ayırt etmeyi sağlaması koşuluyla, kişi adları dahil, özellikle sözcükler, şekiller, harfler, sayılar, malların biçimi veya ambalajları gibi çizimle görüntülenebilen veya benzer biçimde ifade edilebilen, baskı yoluyla yayımlanabilen ve çoğaltılabilen her türlü işarettir.
Marka Yönetimi Nedir ?
Markalaşmış bir hizmetin veya ürünün tasarlanmasından geliştirme sürecine, pazarlamasından satışına kadar birçok noktanın değerlendirilmesiyle uygulamaya geçen ve markanın ilerlemesini sağlayan çalışmaların tümüne marka yönetimi adı verilir. David Allen Aaker ( Marka Stratejisti ve Pazarlama Uzmanı); bir markayı belirleyen faktörleri şu şekilde sıralamıştır;
- Marka Bilinirliği
- Marka Sadakati
- Algılanan Kalite
- Marka Çağrışımları
Markanızın başarılı olabilmesi için aşağıdaki süreçlerin yürütülmesi gerekmektedir.
- Marka Bilinirliği
- Reklamlar
- Satış Kanallarında Bulunurluk
- Halkla İlişkiler (Pr)
- Kulaktan Kulağa Tanıtım
- Sponsorluklar
- Organizasyon Promosyonları
- Web ve Sosyal Medya
- Tüketici ve Kanal Promosyonları
- Merchandising
- Dikkat Çekici Yaklaşımlar
- Marka Sadakati
- Müşteri Yönetimi Programları
- Değişim Maliyetleri Yaratma
- Marka İsmine Bağlanacak Pozitif Duyguların ve Algıların Oluşturulması
- Ekstralar Sunma
- Algılanan Kalite
- Ürün Tasarımı
- Ürün Kalitesi
- Servis Kalitesi
- Para İade Garantisi
- Kalite İpuçlarının Yönetimi
- İşbirlikleri
- Marka Çağrışımları
- Slogan/Sembol/Konum
- Marka Kimliği
- Marka Kişiliği
- Reklamlar
- İşbirlikleri
- Satış Noktası Deneyimi